FANDOM

Sansa Stark je jedna od glavnih likova u prvoj, drugoj, trećoj, četvrtoj i petoj sezoni. Glumi je Sofi Tarner, s pojavljivanjem u prvoj epizodi. Sansa je ćerka lorda Edarda Starka od Zimovrela i lejdi Kejtlin Stark; sestra Roba, Arje, Brena i Rikona Stark i polu-sestra Džona Snežnog. Preselila se u Kraljevu luku kada je njen otac postao desnica kralja Roberta i tada se verila za princa Džofrija Barateona.

Ipak, njen život u Kraljevoj luci nije tekao onako kako je planirala. Morala je da gleda pogubljenje svog oca koje je izrekao kralj Džofri zbog izdaje. Tokom Rata pet kraljeva, Sansa je bila zarobljenik Lanistera. Džofri ju je za to vreme konstantno ponižavao i iživljavao se nad njom. Kasnije su njihove zaruke prekinute, jer je na mesto Džofrijeve verenice došla Mardžeri Tajrel. Tokom zarboljeništva, verovalo se da je Sansa jedini preživeli Stark, a prema tome i ključ za Sever. Zbog toga, protiv svoje volje se udala za Tiriona Lanistera. Odmah nakon ubistva kralja Džofrija, iz grada ju je odveo Petir Bejliš. Usvojila je nadimak Alajna, i bila je predstavljena kao Bejliševa nećaka, kako je Lanisteri ne bi pronašli i osudili za ubistvo. Ipak, kako je Bejliš imao skrivene planove, ugovorio joj je brak sa Remzijem Boltonom, za kog se ubrzo i udala. Brak sa Remzijem ponovo ju je ujedinio s prijateljem iz detinjstva, Teonom Grejdžojem, koji je u to vreme bio zarobljenik Boltonovih, ali koji joj je pomogao da zajedno pobegnu iz Zimovrela, poprilično oslabivši pravo Boltonovih na Sever.

BiografijaУреди

UopštenoУреди

Sansa Stark je drugo dete i najstarija ćerka Lejdi Kejtlin i Lorda Edarda Stark. Edard je bio glava kuće Stark i gospodar-zaštitnik Severa. Sever je jedna od oblasti Sedam kraljevstava, dok je kuća Stark jedna od Velikih kuća kraljevstva. Kuća Stark vlada ovom oblasti iz sedišta u Zimovrelu. 

Sansa je rođena i odgojena u Zimovrelu. Ona ima jednog starijeg brata, Roba, dva mlađa brata, Brena i Rikona, mlađu sestru Arju i starijeg polu-brata, kopilana Džona Snežnog. Sansa je od malena vodila "damski" način života. Oduvek joj je dobro išlo šivenje, vezenje, poezija i muzika. Sanjala je da će postati kraljica poput Sersei Lanister i da će, baš kao i u epskim pesmama, pronaći svog princa na belom konju. Za razliku od ostatka dece Stark, nasledila je izgled svoje majke, koja je uvek mislila da će Sansa postati čak i lepša nego što je ona bila.

LadySansa
Sansa je sušta suprotnost Arje Stark, koja nema izgled, ali ni bilo kakvog talenta ili dostignuća u ženstvenim aktivnostima. 

LičnostУреди

Kada je živela u Zimovrelu sa svojom porodicom, Sansa je odrasla kao najstarija ćerka kuće Stark, prateći svoju majku i želeći da postane "prava dama" kao i ona, očarana južnjačkim stilovima. Sansina posvećenost tradicionalnim vrednostima ženstvenosti izazvala je veliki razdor između nje i njene muškobanjaste i nabusite mlađe sestre Arje. Dok je još bila devojčica, Sansa je verovala u romantične priče i bajke u kojima svaka princeza dobije svog princa na belom konju koji će je oboriti s nogu. Njen najveći cilj u životu bio je da se uda za zgodnog princa i da po ceo dan sedi i tračari sa ostalim plemkinjama, jede kolače od limuna i živi dvorski život. 

Romantične fantazije su trinaestogodišnju Sansu učinie lakom metom za manipulatorske trikove Lanistera. Slepo je verovaa u to da su svi kraljevi i prinčevi dobri i iskreni, kao da je to sve samo ishod njihovih titula - kao da je Sersei samo žena slučajno odabrana da se uda za kralja iz političkih razoga, a Džofri samo slučajno njen sin. Sansa je slepo volela Džo

frija, bez ikakvog razoga, a Sersei se divila i verovala joj - da bi oni uzvratili tu ljubav tako što su joj obezglavii oca pred očima. 

Nakon svega toga, Sansa je doživela mukotrpno zarobljeništvo u rukama Lanisterovih. Bila je

Sansaa
igračka za psihopatu, kralja Džofrija, kom je užitak bio da gleda stražare dok je tuku. Šok koji je doživela nakon očeve smrti bio je još gori kada je saznala da su joj majka i brat ubijeni na Crvenom venčanju, i da su im tela oskrnavljena. 

Nakon nekog vremena, Sansa je sa Maloprstićem iz Kraljeve luke pobegla u Dolinu. Iskustva su je veoma promenila kao ličnost. Iz bolne prošlosti naučila je kako da laže da bi preživela na Džofrijevom dvoru, govoreći jedno, a misleći drugo, i manipulišući ljudima kako bi postigla svoje ciljeve na najbolje moguće načine. Kako više nije bila pod konstantnom kontrolom Džofrijevih i Serseinih stražara, Sansa je počela da sazreva u sopstvenu moć i počela je svesna svog uticaja na politiku Vesterosa. 

Brojne tragedije i zločini koji su zadesili nju i njenu porodicu učinili su je mnogo mračnijom osobom. To se pokazuje u načinu na koji se odnosila prema Teonu Grejdžoju kada se vratila u Zimovrel, ali i po tome kako je odgovarala Remzijevoj ljubavnici Mirandi.