FANDOM

Kuća Stark
House-Stark-heraldry

Grb

Sivi jezovuk na belom platnu

Reči

Zima dolazi

Titule

Kralj na Severu
Gospodar Zimovrela
Zaštitnik Severa

Sedište

Trenutno u izgnanstvu
Ranije Zimovrel

Oblast

Trenutno u izgnanstvu
Ranije Sever

Gospodar

Princ Bren Stark (zakoniti)
princeza Sansa Stark (zvanično)

Naslednik

Princ Rikon Stark (zakoniti)
princeza Arja Stark (zvanično)

Religija

Stari Bogovi

Starost

Više od 8000 godina (prema legendi)

Osnivač

Bren Graditelj

 Kuća Stark od Zimovrela je prognana Velika kuća iz Vesterosa, koja je vladala oblasti zvanom Sever iz svog sedišta u Zimovrelu. To je jedna od najstarijih loza vesteroškog plemstva, a veruje se da postoji čak osam hiljada godina. Glava kuće bio je gospodar Zimovrela. Pre Targarjenskog osvajanja, Starkovi su vladali  kao Kraljevi na Severu. 

Njihova vladavina na Severu završila se na Crvenom venčanju kada su ih kuće Bolton i Frej izdale, kada je Ruz Bolton ubio Roba Starka. I Sever i Zimovrel preuzeli su Boltonovi. 

Grb kuće Stark je sivi jezovuk na belom, a ponekad i belo-zelenom, platnu. Oni su jedna od nekoliko kuća čije reči nisu pretnja ili hvalisanje. Njihov moto je upozorenje koje će uvek biti važno, bez obzira na okolnosti, a to je "Zima dolazi".

IstorijaУреди

UopštenoУреди

Pre Targarjenskog osvajanja, gospodari kuće Stark vladali su kao Kraljevi na Severu. Kralj Toren Stark sedeo je na tronu u vreme kada su Targarjeni krenuli sa osvajačkim pohodom. On je vodio vojsku na jug kako bi se suočio sa njima. Predao se kada je video vojsku i zmajeve, verujući u to da je svaka borba uzaludna. Proglašen ja za Gospodara-zaštitnika Severa i Upravnika Severa.

OdnosiУреди

Članovi kuće StarkУреди

  • Lord Rikard Stark, prethodni Upravnik Severa i gospodar Zimovrela, spaljen živ po naredbi Ludog kralja Erisa.
    • Njegov najstariji sin, Brendon Stark, bio je obećan Kejtlin Tuli. Ubijen je po naredbi Ludog kralja, zajedno sa ocem.
    • Njegov mlađi sin, lord Edard Stark, zvani Ned, bivša glava porodice, Upravnik Severa, gospodar Zimovrela i desnica kralja Roberta. Pogubljen je zbog izdaje od strane kralja Džofrija Barateona.
      • Njegova žena, lejdi Kejtlin, iz kuće Tuli. Ubio ju je "Crni Valder" Frej na Crvenom venčanju.
        • Kralj Rob Stark, zvan i "Mladi Vuk" i "Kralj koji je izgubio Sever", gospodar Zimovrela i Kralj na Severu. Najstariji je sin Edarda i Kejtlin. Izdao ga je i ubio Ruz Bolton na Crvenom venčanju.
          • Robova žena, kraljica Talisa iz Slobodnog grada Volantisa. Nožem ju je ubio Lotar Frej tokom Crvenog venčanja.
            • Njihovo (nerođeno) dete, ubijeno kada je Lotar izbo Talisu.
        • Njihova najstarija ćerka, princeza Sansa Stark, bivša supruga odbeglog Tiriona Lanistera, udata za Remzija Boltona, naslednika Ruza Boltona i Upravnika Severa. Veruje se da je poslednji preživeli Stark i drže je u Zimovrelu kao zakonitu naslednicu Severa.
        • Njihova najmlađa ćerka, Arja Stark. Ona sada trenira sa Ljudima bez lica. U javnosti se veruje da je mrtva.
        • Njihov drugi sin, princ Bren Stark, zakoniti gospodar Zimovrela i naslednik Kralja na Severu. Obogaljen je, trenutno se nalazi sa druge strane Zida u Pećini tro-oke vrane, u društvu Mire Rid i Hodora. U javnosti se veruje da je mrtav.
        • Njihov najmlađi sin, princ Rikon Stark, naslednik Zimovrela. Trenutno je u bekstvu, na putu ka Poslednjem ognjištu, sa divljakinjom Ošom. U javnosti se veruje da je mrtav. 
      • Sin Edarda Starka i nepoznate žene, kopile Džon Snežni. Dobrovoljno se pridružio Noćnoj straži, a kasnije je proglašen i za komandanta Noćne straže. Izdali su ga i izboli na smrt ser Aliser Torn, Oli i još nekolicina Crne braće. 
    • Njegova ćerka, Lijana Stark, nekada je bila obećana Robertu Barateonu. Veruje se da ju je tada oteo Regar Targarjen. Umrla je tokom Robertove pobune. 
    • Njegov najmlađi sin, Bendžen Stark, prvi izvidnik Noćne straže. Nestao je tokom jedne misije.